kjellochzidd.blogg.se

Vi är två halvgalna tjejer vid namn Amanda och Felicia, vi älskar både hästar och kaniner. Här på bloggen kommer ni få följa vårat liv.

Måndag

Publicerad 2014-09-15 21:17:14 i Amandas inlägg,

Hejsansvejsan!
Idag var det då måndag igen, helgerna går verkligen jättefort. Fast jag har inte något emot det, faktum är att jag trivs som fisken i vattnet i skolan, på linjen och särskilt med klassen. Alla är så otroligt snälla, trevliga och roliga. Jag trodde ärligt talat inte att det någonsin kunde vara såhär bra, men det blev det och jag är så otroligt glad över det!
 
Första lektionen var då samhällskunskap, då fick vi höra på de som inte redovisat än. Vi skulle då redovisa om varsitt parti, sedan diskuterade vi valresultatet efter gårdagen och det var rätt intressant.
Sedan var det svenska och eftersom jag är klar med den kursen så hade jag inte lektion, istället satt jag i sofforna vid skåpen och fifflade med den nya datorn och lyssnade på musik.
Därefter var det lunch och sista lektionen för dagen var matte, det är inte alls ett roligt ämne. Men vi hade genomgång nästan hela lektionen och behövde inte räkna särskilt mycket, det var rätt skönt!
 
När dagen var slut så blev jag hämtad av mormor och vi åkte direkt hem till Gothem, då gick jag direkt in och la mig på sängen och slocknade totalt. Har sovit rätt dåligt nu i helgen och behövde verkligen ta en tupplur, sov i ungefär en och en halvtimme innan mormor väckte mig. För då var det kvällsmat.
Efter maten gick jag ut till kaninerna, de fick alla komma ut i rasthagarna och så småpysslade jag med de kaninerna som ska med till Kalmarutställningen. Vissla kommer att få stanna hemma eftersom hon börjat tokfälla, Birk därmot har slutat fälla, så han, Allison, Hermione och Chell kommer få följa med till utställningen som det ser ut nu.
Jag kvällsfodrade såklart också, bytte vatten, fyllde på hö och gav pellets för kvällen.
 
Nu ska jag iallafall ta och göra mig klar för sängen och sedan inta ryggläge, ska som vanligt upp tidigt imorgon för att hinna med bussen till skolan. Imorgon har vi dessutom lång skoldag, inte särskilt kul. Men vi har studiedag på torsdag och så är jag ledig på fredag, så det går bra ändå.
 
 
 
 
- Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kjell och Zidd / Felicia och Amanda

Vi är två galna tjejer som älskar kaniner och hästar. Felicia(Kjell) är 14, bor i Gustavsberg och rider och dansar. Amanda(Zidd) är 16, bor på Gotland och har en kaningård vid namn Kaupungskaniner.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela